Leren rekenen
Selecteer een andere categorie:
Rekenangst (1): kenmerken en oorzaken
18 november 2024“Jongens en meisjes, vandaag ga we even een rekentoetsje doen om te kijken hoeveel jullie nog weten van de afgelopen weken” zegt de juf opgewekt. “O nee” schiet het door Iris heen. “Ik kan dit niet, ik wil dit helemaal niet!” Ze voelt haar hart sneller te keer gaan en krijgt een naar gevoel in haar
Rekenangst (1): kenmerken en oorzaken
“Jongens en meisjes, vandaag ga we even een rekentoetsje doen om te kijken hoeveel jullie nog weten van de afgelopen weken” zegt de juf opgewekt. “O
Dyscalculiebehandeling bij RID: hoe ziet dat eruit?
Een veel gestelde vraag van ouders: Hoe gaat dat ongeveer als je een dyscalculiebehandeling gaat volgen? In de behandelingen oefenen kinderen niet al
Dyscalculie: wat gebeurt er in de hersenen?
Een kind met dyscalculie heeft moeite met rekenen, dit heeft niks te maken met intelligentie. Maar hoe kán het dan dat iemand niet zo goed kan rekene
Wat is dyscalculie?
Al voordat kinderen naar de basisschool gaan, zijn ze aan het rekenen. Op speelse wijze komen ze in aanraking met hoeveelheden en leren ze de getalwo
Waarom dyscalculieonderzoek zo belangrijk is
Dyscalculie, een ernstig en hardnekkig probleem met rekenen, is veel minder bekend dan ,dyslexie,. Op school wordt vaak meer aandacht besteed aan lee
Het belang van automatiseren bij het rekenen
Het belang van automatiseren van sommen binnen het rekenonderwijs wordt nogal eens onderschat. Want rekenen draait toch vooral om het krijgen van inz
Het belang van automatiseren bij het rekenen
Het belang van automatiseren van sommen binnen het rekenonderwijs wordt nogal eens onderschat. Want rekenen draait toch vooral om het krijgen van inz
Klokkijken? Daar wordt Ellemijn niet meer zenuwachtig van!
De moeite die Ellemijn had met rekenen werd steeds vaker duidelijk. Hoeveelheden achter de getallen inschatten lukte niet, de 11 en de 12 verwisselde
Is dyscalculie te behandelen?
Is dyscalculie wel te behandelen? Leerkrachten en intern begeleiders zitten vaak met hun handen in het haar wanneer een leerling dyscalculie heeft: w