Spellingonderwijs
Selecteer een andere categorie:
Hoe help je leerlingen ook bij schrijfopdrachten zorgvuldig te spellen?
17 februari 2025Het is voor iedere leerkracht zo herkenbaar: tijdens het dictee schrijft de leerling ‘hoofd’ keurig met een d om het een paar dagen later in een vrije schrijfopdracht toch weer als ‘hooft’ te spellen. Hoe komt het dat woorden die leerlingen lijken te kennen in de ene opdracht, ineens misgaan in de
- Spellingonderwijs
Hoe help je leerlingen ook bij schrijfopdrachten zorgvuldig te spellen?
Het is voor iedere leerkracht zo herkenbaar: tijdens het dictee schrijft de leerling ‘hoofd’ keurig met een d om het een paar dagen later in een vrij
- Spellingonderwijs
Help, mijn leerling spiegelt letters!
Wanneer kinderen leren lezen en schrijven, is het in het begin voor velen nog lastig de tekens altijd goed te onderscheiden en herkennen. Wat nu als
- Voor het onderwijs
Hoe en wanneer breng jij het dyslexierisico van leerlingen in kaart?
Hoe en wanneer brengen je collega's en jij het dyslexierisico van leerlingen in kaart? Misschien niet een vraag waar je elke dag bij stilstaat, maar
- Spellingonderwijs
Waarom schrijft mijn leerling sommige woorden nog fonetisch?
Je herkent het misschien wel, je groep-6-leerling past de spellingregels best goed toe, maar schrijft toch nog regelmatig woorden fonetisch. Hoe komt