Voor de intern begeleider
Selecteer een andere categorie:
Behandeling bij dyscalculie zonder diagnostisch onderzoek, kan dat?
3 maart 2023Om in aanmerking te komen voor een ,onderzoek naar dyscalculie, is het, net als bij dyslexie, noodzakelijk dat aan een aantal voorwaarden wordt voldaan die te maken hebben met ernst, hardnekkigheid en aard van de rekenproblemen. Maar wat nu als je een leerling op school hebt die niet helemaal voldo
Behandeling bij dyscalculie zonder diagnostisch onderzoek, kan dat?
Om in aanmerking te komen voor een ,onderzoek naar dyscalculie, is het, net als bij dyslexie, noodzakelijk dat aan een aantal voorwaarden wordt volda
Wetenschappelijk onderzoek naar groeimindset bij dyslexiebehandeling
RID werkt nauw samen met universiteiten om gezamenlijk de kennisbasis over dyslexie en dyscalculie uit te breiden. Wij sluiten vervolgens onze behand
KlankKr8-effectstudie van het NRO voor kansrijke interventies
KlankKr8 is een nieuwe en veelbelovende manier om leerlingen in groep 2 spelenderwijs de letter-klankkoppelingen te leren. Eerder onderzoek op kleine
Beluister de ExpertCast (ANP Business) met Sebastián Aravena over leesonderwijs
Dr. Sebastián Aravena, directeur Inhoud & Ontwikkeling bij RID, was onlangs te gast in de ExpertCast, de podcast van ANP Business.
Krachtig letters leren: focus op vlot, vloeiend en veel
We hebben de afgelopen decennia veel bijgeleerd over letterkennis en het belang daarvan voor de lees- en spellingontwikkeling. Krachtige inzichten ui
Duurzaam het onderwijs in basisvaardigheden verbeteren: waar te beginnen?
Veel leerkrachten zullen het herkennen: door de dagelijkse drukte is het lastig om duurzame verbeteringen in je onderwijs aan te brengen én met colle
Dyslexie en dyscalculie: onze behandelaars vertellen
Wanneer leerlingen ondanks intensieve ondersteuning op school veel moeite houden met taal of rekenen, komen ze in aanmerking voor onderzoek en eventu
Remedial teaching op school: hoe pakken zij het aan?
Vraag je je weleens af hoe andere scholen invulling geven aan de zorg voor leerlingen op ondersteuningsniveau 3? Onze remedial teachers Lotte Klijnja