Voor de leerkracht
Selecteer een andere categorie:
"Kan Mats met zijn dyslexie wel worden wat hij wil?"
18 juli 2023De diagnose, een gesprek verteld door een van onze dyslexiebehandelaars.
"Kan Mats met zijn dyslexie wel worden wat hij wil?"
De diagnose, een gesprek verteld door een van onze dyslexiebehandelaars.
"Mijn zoon heeft meer zelfvertrouwen gekregen”
Lezen en spellen was altijd al lastig voor Mika (9). Het viel zijn moeder Esther op dat het elke keer weer een strijd was het huiswerk te maken. Voor
De dyslexiebehandeling van Aurelie
Aurelia is een spontaan, wijs, half Italiaans meisje van 10 jaar, dol op katten én ze heeft dyslexie. Daarvoor kwam zij vorig jaar in behandeling bij
Digitale dyslexiebehandelaar: maakt zo lang als nodig is behandelen mogelijk
Dyslexiebehandeltrajecten worden steeds korter door de grote druk op de zorgkosten. Waar de gemiddelde behandelduur tien jaar geleden nog bijna zesti
Het kind dat je extra bijblijft
Ellen: "In de 20 jaar dat ik werkzaam ben als behandelaar heb ik vele kinderen zien komen en gaan. Van heel jong tot 'al' op de middelbare school, va
Hoe kan je leerling het beste blijven oefenen na een dyslexiebehandeling?
Na afloop van de behandeling kan het voor een leerling best pittig zijn om er opeens weer alleen voor te staan en niet terug te kunnen vallen op de b
Klokkijken? Daar wordt Ellemijn niet meer zenuwachtig van!
De moeite die Ellemijn had met rekenen werd steeds vaker duidelijk. Hoeveelheden achter de getallen inschatten lukte niet, de 11 en de 12 verwisselde
Mik: 'Maak er geen nadeel van, maar een voordeel'
Mik is bij RID in behandeling voor dyslexie. Ze vertelt over haar behandelaar en wat ze van het huiswerk vindt. Ook de moeder van Mik deelt haar erva
Voorlezen blijft belangrijk, ook voor oudere kinderen
Voorlezen is niet alleen leuk en gezellig, maar ook belangrijk voor de concentratie, fantasie en lees- en taalontwikkeling van een kind. Niet alleen