Voor de rekencoördinator
Selecteer een andere categorie:
Rekenen op de basisschool verbeteren
19 december 2024Goed leren rekenen op de basisschool is belangrijk om je te kunnen redden in het dagelijks leven. Het versterken van rekenvaardigheden is voor veel scholen een uitdaging. Hoe zorg je ervoor dat alle leerlingen, van de snelle rekenaars tot de kinderen die rekenen lastig vinden, een goede basis hebbe
- Voor het onderwijs
Rekenen op de basisschool verbeteren
Goed leren rekenen op de basisschool is belangrijk om je te kunnen redden in het dagelijks leven. Het versterken van rekenvaardigheden is voor veel s
- Rekenonderwijs
Tips om rekenangst te verminderen (deel 3)
Rekenangst kan een behoorlijke impact hebben op het welbevinden van het kind, het rekenniveau en zelfs op de keuze voor opleidingen en werk. Daarom i
- Rekenonderwijs
Rekenniveau en rekenangst: kip-en-ei verhaal (deel 2)
Leerlingen met rekenangst presteren gemiddeld lager op rekentaken. Maar de vraag is: Krijg je last van rekenangst doordat je slecht bent in rekenen e
- Rekenonderwijs
Rekenangst: kenmerken en oorzaken (deel 1)
“Jongens en meisjes, vandaag ga we even een rekentoetsje doen om te kijken hoeveel jullie nog weten van de afgelopen weken” zegt de juf opgewekt. “O
- Voor het onderwijs
Veelgestelde vraag: 'Ondersteuningsniveaus, wat houdt dat eigenlijk in?'
Leerlingen krijgen op school in verschillende vormen ondersteuning om hun ontwikkeldoelen te halen. Voor de ene leerling volstaat het reguliere lesaa
- Leerlingen met dyscalculie
Klokkijken? Daar wordt Ellemijn niet meer zenuwachtig van!
De moeite die Ellemijn had met rekenen werd steeds vaker duidelijk. Hoeveelheden achter de getallen inschatten lukte niet, de 11 en de 12 verwisselde
- RekenKr8
Het belang van automatiseren bij het rekenen
Het belang van automatiseren van sommen binnen het rekenonderwijs wordt nogal eens onderschat. Want rekenen draait toch vooral om het krijgen van inz
- Voor het onderwijs
Tips voor een goede voorbereiding op het nieuwe schooljaar
Wij ontvangen veel vragen van scholen over de ondersteuning van leerlingen. Twee vragen die wij vaak horen in de laatste maanden van het schooljaar z
- Voor het onderwijs
De ervaring van intern begeleider Nadine met OefenKr8
Hoe geven andere scholen de zorg voor leerlingen op ondersteuningsniveau 3 vorm? Nadine Riezebos, intern begeleider bij Kindcentrum Meester Snel in L