Voor de taalcoördinator
Selecteer een andere categorie:
Hoe kan je leerling het beste blijven oefenen na een dyslexiebehandeling?
18 juli 2023Na afloop van de behandeling kan het voor een leerling best pittig zijn om er opeens weer alleen voor te staan en niet terug te kunnen vallen op de behandelaar en de veilige oefenomgeving van CODE. Aan het eind van de behandeling ontvangen de kinderen hiervoor tips van hun behandelaar. Op deze pagi
Hoe kan je leerling het beste blijven oefenen na een dyslexiebehandeling?
Na afloop van de behandeling kan het voor een leerling best pittig zijn om er opeens weer alleen voor te staan en niet terug te kunnen vallen op de b
Mik: 'Maak er geen nadeel van, maar een voordeel'
Mik is bij RID in behandeling voor dyslexie. Ze vertelt over haar behandelaar en wat ze van het huiswerk vindt. Ook de moeder van Mik deelt haar erva
Voorlezen blijft belangrijk, ook voor oudere kinderen
Voorlezen is niet alleen leuk en gezellig, maar ook belangrijk voor de concentratie, fantasie en lees- en taalontwikkeling van een kind. Niet alleen
Tips voor een goede voorbereiding op het nieuwe schooljaar
Wij ontvangen veel vragen van scholen over de ondersteuning van leerlingen. Twee vragen die wij vaak horen in de laatste maanden van het schooljaar z
Aan de slag met leesmotivatie
Het zal niemand ontgaan zijn dat het helaas niet goed gaat met de leesmotivatie van onze jongeren. 60% van de 15-jarigen leest alleen nog als het ech
Leestip: boek Effectief lees- en spellingonderwijs -> Informatie, inspiratie en ideeën bij praktische vragen
Het boek ,Effectief lees- en spellingonderwijs, van Madelon van den Boer (docent en onderzoeker UvA) en Sebastián Aravena (onderzoeker en directeur I
Hoe herken je dyslexie in de klas?
Een vraag die regelmatig wordt gesteld is hoe je dyslexie kunt herkennen bij een leerling die op alle vakken onvoldoende scoort. Er kan dan twijfel o
Wetenschappelijk onderzoek: invloed aandachtsprocessen op het lezen
RID hecht veel belang aan wetenschappelijk onderzoek naar ,dyslexie, en ,dyscalculie,. Wetenschappelijke kennis over dyslexie en dyscalculie helpt on
De ervaring van intern begeleider Nadine met OefenKr8
Hoe geven andere scholen de zorg voor leerlingen op ondersteuningsniveau 3 vorm? Nadine Riezebos, intern begeleider bij Kindcentrum Meester Snel in L