Voor de taalcoördinator
Selecteer een andere categorie:
De ervaring van intern begeleider Nadine met OefenKr8
7 maart 2023Hoe geven andere scholen de zorg voor leerlingen op ondersteuningsniveau 3 vorm? Nadine Riezebos, intern begeleider bij Kindcentrum Meester Snel in Losser vertelt over haar ervaring met de ,OefenKr8-ondersteuning, van RID op school.
De ervaring van intern begeleider Nadine met OefenKr8
Hoe geven andere scholen de zorg voor leerlingen op ondersteuningsniveau 3 vorm? Nadine Riezebos, intern begeleider bij Kindcentrum Meester Snel in L
RID voor de derde keer excellent gecertificeerd voor wetenschap, praktijk, beleid en opleiding
RID is excellent gecertificeerd op het gebied van wetenschap, praktijk, beleid en opleiding door het NKD. RID is al vele jaren aangesloten bij het Ne
Letterkennis is niet belangrijk. Het gaat om lettervloeiendheid.
Wij krijgen veel vragen van leerkrachten over het aanleren van letters en klanken. In dit artikel delen wij 7 vragen en antwoorden.
Kan een leerling zowel dyslexie als dyscalculie hebben?
Veel kinderen met dyslexie hebben naast ernstige problemen met lezen en spellen ook problemen met rekenen. Bij sommigen zijn de rekenproblemen een ge
Wetenschappelijk onderzoek naar groeimindset bij dyslexiebehandeling
RID werkt nauw samen met universiteiten om gezamenlijk de kennisbasis over dyslexie en dyscalculie uit te breiden. Wij sluiten vervolgens onze behand
KlankKr8-effectstudie van het NRO voor kansrijke interventies
KlankKr8 is een nieuwe en veelbelovende manier om leerlingen in groep 2 spelenderwijs de letter-klankkoppelingen te leren. Eerder onderzoek op kleine
Beluister de ExpertCast (ANP Business) met Sebastián Aravena over leesonderwijs
Dr. Sebastián Aravena, directeur Inhoud & Ontwikkeling bij RID, was onlangs te gast in de ExpertCast, de podcast van ANP Business.
Krachtig letters leren: focus op vlot, vloeiend en veel
We hebben de afgelopen decennia veel bijgeleerd over letterkennis en het belang daarvan voor de lees- en spellingontwikkeling. Krachtige inzichten ui
Duurzaam het onderwijs in basisvaardigheden verbeteren: waar te beginnen?
Veel leerkrachten zullen het herkennen: door de dagelijkse drukte is het lastig om duurzame verbeteringen in je onderwijs aan te brengen én met colle